24 Kasım 2010 Çarşamba

herşeyin başı ev

uzun bir aralıksız çalışma ve üretme döneminin ardından bir ara vermek insanın zihnine iyi geliyor. nispeten boş ve sıkıntılı 2 hafta geçirdim, bir yığın ıvır zıvır bürokratik işe giriştim, ev bakmaya başladım, arkadaşlarla buluştum ettim derken kafam dağıldı hakkaten. sonra bir akşamüstü yürüyüşü yaptım ve fikirler zihnime çılgın gibi üşüştüler. koşar adım eve döndüm herşeyi not ettim bir güzel. bir seri projem var, bunların iki tanesini doktora ile birlikte yoğurayım diyorum. eğer hevesim kalırsa diğerlerini doktora sonrasına saklamak.

doktoranın fazla can çekişmeden, beni de bu kadar fena bir tempoda çalıştırmadan bitmesi lazım. gerçi her halükarda zamana yaymak durumundayım, ama zamana ferahça yaymak ve daha az gerilmek önemli. doktorayı mimari tasarımdan ziyade genel bir "tasarım" başlığında tutmak daha iyi olacak gibi görünüyor.

bir önceki entry'de çizdiğim bağlam uygun bir çıkış noktası. biçimsel yönü ağır basan, ya da işlevsel tariflerle tüketilemeyen tasarım problemleri konuyu çalışmamı sağlayacak. biri işte generative art paper'indeki grafik düzenlemeler meselesi. şimdi o projeyi bir seri ek araç, operatör ve yeni problem tanımlarıyla bir daha ele almayı düşünüyorum. bu sefer işte yazı blokları, başlıklar ve imajların yer aldığı gerçek bir grafik tasarım problemi üzerinden. ve hızlı uygulanabilir bir yöntem bulabilirsem (ki var ama anlamam lazım) bir de "doku" fitness'i eklemek.... bir de taaa en başında bütün bu işlere girişmeme sebep olan şu "tarz kümeleri"nin nasıl örneklenebileceğiyle ilgili fikirler var artık... iki alternatif var.. bu projede daha basit (hatta dimdirek açık) olan ilk yaklaşımı uygulamayı düşünüyorum.

grafik hedeflerinin şablon setleri halinde derlenmesi ve gridal bir parametrik nesne tipi ile işin içinden çıkabileceğimi öngörüyorum. bu nesnenin gürültü sınırları üzerinden daha kontrollü / sınırlanmış bir arama uzayı oluşturulabilir. daha ilk notları alırken insanın aklında çeşitli sorunlar ve çözüm yolları canlanmaya başlıyor.. pek heyecanlı.. neyse şimdilik bunu bırakıp yarıda kalmış bir projeyle ilgili biriki deneme yapmam lazım.. bloga bir kaç ay önce bir boxplot ve bir seri iki boyutlu histogram içeren bir yazı koymuştum. şimdi o kaldığım yerden featurelerin kombine kullanımını deneyerek devam edicem bir. sonuçlara göre aklıma yeni biçimsel feature türleri geldi.. onları denemeyi düşünüyorum.. zaten ben bunlarla ilgili ilk elyordamı aramalarımı gerçekleştirirken bu dönemin izlemesi gelip çatacak...

fikirler denenmeli, projeler tariflenmeli, denemeler yapılmalı, metinler yazılmalı, konferanslara gidilmeli, yayınlar yapılmalı, jürilere çıkılmalı ve doktora bitmeli. ama önce eve çıkmak.

Hiç yorum yok: