10 Eylül 2010 Cuma

düğmesine bastım basacağım | almost fired

aslında bastım, şu haliyle çalışıyor, tabi rafinman gerekiyor.. düşününce, görselleştirme rutini tamam, otomatik loglar tamam, genel log tamam, inisiasyon tamam, generative art için başka bir inisiasyon yazılacak, neyseki o kolay, değerlendirme prosedürleri tamam, ama çoğu denenmedi, bi de histogram değerlendirmesi yazılacak, beklenmedik sorunlar çıkabilir, mutasyonlar tamam, mutasyon ruletleri tamam, bazılarının testleri yapılacak... şu anda mekanizma sorunsuz çalışıyor ama her eklemeden sonra yeni testler yapmak gerekebiliyor. testlerden sonra ilk parametrelerin belirlenmesi için bir seri deneme yapmak gerekiyor. ondan sonra da sürecin adaptif parametreleri için mekanizmaların belirlenmesi gerekiyor ki bu kolay iş değil. ve ondan sonra da düğmesine basılacak, her gece çalışacak, 1000'lerce deneme yapılacak... yani hayal öyle de her denemede başka eksikler çıkıyor, onları tamamlıyorum aklıma başka şeyler geliyor, program sürekli geliştikçe de bir durup parametreleri düşünemiyorum... şimdi de çakışma-üstüste düşme ve komşuluk kontrollerinin yanında dolu-boş alanların kayıtta tutulması üzerinden bir akıllı-mutasyon eklemeyi düşündüm... aslında bunların hepsini bi kaç yıldır düşünmekteydim, iş görecek asgari listeyi uygulamaya çalışıyorum... yine de ekle ekle bitmiyor...

Hiç yorum yok: