14 Nisan 2009 Salı

bürokratik kırtasiye silindiri | bureaucratic paperwork roadroller

geçen haftaya yayılan iki seyahatten dönüşümde ve bu iki seyahatin arasında haldur huldur bürokratik kırtasiye işlerine gömülüşümle dalga geçen bir eski bölüm başkan yardımcısı bana hatırlattı, çok, çok fazla zamanım araştırma projesinin tanımlanması, dosyalanması, başvurulması, kabul edilmesi, satın alım işlemleri, techizat araştırmaları, teklif alınmakları, sonra o belge takımlarının her gittikleri kurumlardan birer kere geri dönmesi ve düzeltmelerle yeniden götürülmeleri, ve sonra diğer ve bitmiş bulunmayan ve bir sürü kurum sonra yurtdışında bir seri üniversite ve buraları bilen insanlarla yazışmalar ve kişilerin bulunması mektupların yazılması uyarlanması ve sonra oralardaki personel işleriyle ve vize işlemleri için gereken belgelerin edinilip çevirilip onaylanıp imzalanıp taranıp gönderilip sonra eksik olanların düzeltilip sonra bu okuldan görevlendirilmem için önce ön görevlendirilmem sonra geçrekten görevlendirilmem için bir kaç defa ofislere sekreterliklere giderek dilekçelerimi yeniden yazmam ve düzeltmem ve her aşamadan sonra bunu takip etmeye çalışmam ve sonra donanım temini için araştırmalar ve o donanımın uzmanı olmaklarım ve tanıdıklar bulunması ve bekleyişler ve alınan donanıma işletim sisteminin ve diğer programların sorunsuz çalışabilmesi için gereken ayarlar ve kampüs bilgi işlemine ardı ardına ziyaretler ve sonra stüdyonun bürokratik yazışmalarından üzerime düşen pay ve doktora sürecimde yerine getiregelmem gereken bürokratik işlemler ve hangi işe bulaştıysam onun bütün kırtasiyesi imzası dilekçesi düzeltilmesi düzeltilen belgenin hocama ve ilgili her şahısa tekrar imzalatılması ve çoğaltılması ve fotokopi mesaisi ve bitmiyor anlatabiliyor muyum yazması bile bitmiyor bir de bunların her birini yaparken yaptığım hatalar hatacıklar dönüşler düzeltmeler eli varmamaklar bilmemekler sıkılmaklar bunları ekleyelim bütün mesaimi bunlar yemiyorsa bu ancak çok ciddi bir iradeyle kendimi o kampüse gidişlerimin en azından yarısında havuza sokuyor olmamdan kaynaklanıyor, havuza girip bir yemek yeyip okuluma kavuştuğumda avluda bir çay kahve içmek budur benim insani hayatım geziye kaçınca bu ileri biraz ertelemiş oluyorum ama yine oradalar dönünce yapılacaklar diye bir liste bırakıp öyle gidiyorum, gezide de yapılacaklar var, ve şimdi bir makale bir ders hazırlamak için bunlardan birazcık zaman çalmam lazım ama gidip bilgisayar almam lazım yarın sonra da geri kalan techizatı almam faturalatmam taşınır işlem fişi her neys eondan edinmem geri kalan belgeleri ve diğer fiyat tekliflerini ve bunlar efenim üç takım yapılacak kendine de bir kopya almayı unutma bu işlemlere bir printer kartuşunun ömrü vefa etmedi onu da doldur ama dikkat et doldururken önemli dosyanı orda unutup da ta maslaklardan yüzme üstü geri gelip tekrar maslaklara gitmek zorunda kalma... yeter ba. ama bitmedi. bitmiyor. yenisi başlıyor. güya da hazırım. hazırdım. kendimi hazırlamaya çalıştım. ne kadar böyle olacak şöyle olacak desen de sonuçta başına gelince bu bürokratik yükün tependen bir silindir gibi ağııır ağıır geçegelmesi olgusu ortadan kalkmıyor. hadi artık ez de geç efenim, biz de kafamızı toplayıp biraz okuyalım yazalım. ya da hiçbirşey yapmayalım aylaklık yapalım.

so much, soooo much of my time is devoured by bureaucracy, paperwork, correspondences, and all the procedures related with these. too much. tooooo much. it's never ending... when you live it, it’s an undeniable fact that this bureaucratic road roller is constantly squeezing and flattening you, absolutely with no haste. come on, hurry up! pound and grind and leave me alone. so that i can have some idle times..

10 yorum:

kozmonot Lar dedi ki...

bu araştırma projesinin içeriği nedir? merak ettim

gönülsüz dedi ki...

uh kafama taş gibi.. hiç hatırlamıyorum hatırlamak da istemiyorum ama pazartesi günü gidip tübitak'a anlatacağım için bir hatırlamamda fayda var.. bu benim doktora projem.. elektronik dijital falan işte.. hollanda'ya gidebildiğimde gelişmeler oldukça çalışmaları da koymaya başlıycam buraya ama şimdilik bitmeyen bir emekleme sürecindeyim (ya da temenni o, ama aslında dönem içinde hiç vakit ayırabildiğim yok ki)

ert. dedi ki...

bi milyon. sonra.

gönülsüz dedi ki...

uzuyor uzuyor uzuyor uzuyor

gonulsuz arastirmaci dedi ki...

hala uzuyor. ankara'dan aradım. çok kararlı aradım. sonuna kadar gideyim de bu bürokrasi kuyusunun derinliği nedir anlayayım istedim. ama derinmiş. ya da sığmış. işte hakkaten ottanboktan sebeplerle uzatııp duruyorlarmış. nevrim döndü. kafalarımın yarısı attı. algılarım kapandı. belki de uzamasında bir sorun yok belki sağlıklı bu, belki ben acele ediyorum. bir buçuk yılda alınabilen bir donanım, olacak, kendime de almıyorum ya, demirbaş olacak üzerimde, alınabilirse, proje de bitecek nerdeyse zaten.

gonulsuz arastirmaci dedi ki...

devam ediyor. vergi borcu olursa eğer onu kesip yatıracaklarmış, firma ile gireceğim polemikler gözümde canlanıyor kış kış cinler yoktur canım vergi borcu ama öğrenin artık var mı yok mu yatırın be artık yatırın be!

gonulsuz arastirmaci dedi ki...

her gün arıyorum, vezneyi arıyorum, ofisi arıyorum firmayı arıyorum, internete bakıyorum, her gün arıyorum, her gün vezneye soruyorum evet vergi numarası şu evet yok anladım nerde olabilir, imzada anladım, nereye sorabilirim, tamam alo ordan çıkmış mı hı tamam nerdedir şurda tamam, vezneye sorayım alo vezne mi? vergi numarasını okuyorum, yok anladım teşekkür ederim...

gönülsüz dedi ki...

öf öyle fena bir düğüm ki şu anda.. evrak mevrak bitti ama daha beter oldu... cahillikler silsilesi işte, benden yana.. bu çözülür mü acaba? yoksa önümüzdeki sene mahkemeler soruşturmalar falan ile mi geçecek? bir alacak, bir usulsüzlük. yarın bu işler hal-lol-sun. lüt-fen. iyi niyet, talih, gözyaşı, paça, ilmek, kum torbası, deniz, takla.

gönülsüz dedi ki...

sadece kırtasiye değil, sadece bürokrasi değil, sadece memurlar değil, hatta şimdi iş onlardan tümüyle çıktığı için sempatiyle bakıyorum ona, ama acemice güvendiğim şirket de beni germek için yeterince çabalıyor, her gün bir görev bilinci ve azimle güne başlayıp gün bitene kadar gergin ve kararlı saçma sapan bir işi kovalıyorum.. yarın da.. ve pazartesi de.. ve kimbilir daha ne kadar...
ve sonra bir arkadaşım bu tip şeylerin hoşuma gittiğini söyledi. ama gitmiyor. gerçekten gitmiyor. başka türlü yoğunluklar hoşuma gidiyor. ama bu araştırma projesinin hiçbirşeyi başından şu ana kadar hoşuma gitmedi. baştan aşağı tatsız. niye düştüm ki bunu içine? az tamah...

gönülsüz dedi ki...

evet, ve hayat da geçiyor bir yandan:

http://www.animateprojects.org/films/by_date/computer_baroque/these_are_the_days