3 Mart 2009 Salı

kısa atışlar | short throws

a::
kısa atışlar
c::
??
a::
yani kısa süreli planlar daha iyi
c::
tabi, keşke hiç orta vadeye gitmese.. her plan 4 aylık olmalı, 4 ayı aşmamalı
a::
of derim :) her iş de o zaman 4 ayda bitecek kalibrede olmalı, bitmeyen işler yarım kalabilir
c::
yıllar sonra yeniden yazışmaya başladığım bir arkadaşım bana aslında çalışmanın pek matah bir şey olmadığını hatırlattı.. üretmenin de
a::
himm
c::
evet manifestoda bana inandırıcı gelmeyen yeri buldum, üretim ideolojisi de aslında "eleştirel üretim ideolojisiyle" yer değiştirmeli! "eleştirel üretimcilik"!?
a::
evet
c::
şimdi yasak'a yazdığım şey manifestodan daha ikircikli, orda biz de hitler kartınla muhatap oluyoruz
a::
?
c::
yani sadece koridorları bembeyaz, boş ve düzenli isteyenler değil, çılgınca üretim isteyenler olarak bizler de.. herşeyi de üretime dayandırıyoruz, çocukların üzerinde baya bi baskı kuruyoruz.. niye? belirsiz kapitalist süreçlere layık hızlarda iş yapabilen beyaz yakalıları kapitalist süreçlere layık sür'atte üretip piyasanın hizmetine sunabilmek için
a::
işte bütün mesele çocukların eleştirel olmasına olanak vermekte, o üretimi sorgulamadan yapmasını engellemek
c::
tasarım okumak iyi de, daha da iyi olabilirdi sanki? zira bu haliyle insanı adam etmeyebiliyor.. genelde etmiyor yani.. bak işte bizim kuşak, bizden önceki kuşak, sonraki kuşaklar.. bunlar yazan çizen etkin adamlar gibiler, yani hocamın kullandığı anlamda "entelektüel" kelimesine uygunlar.. o haliyle entelektüel kelimesinin altıboşluğunu deşifre eden de bu.. politik bilinçleri zayıf, sosyal bilimler altyapıları yüzeysel, felsefeden anladıkları flörtöz palavralar..
a::
işte s. ile yazıştığım da bu konuda yazan biriydi, bell hooks.. "teaching to transgress: education as the practice of freedom"
c::
hmm.. güzelmiş.. nerde o adam?
a::
adam diil kadın

a:: short throws
c:: ??
a:: i mean, short-term plans are better
c:: sure, i wish it never went towards medium-terms.. every plan should be made at most for 4 months
a:: would be great :) then each work sould be calibrated to 4 months, unending duties could be abandoned..
c:: a friend of mine reminded me that working is not something great.. it's also true for producing..
a:: himm
c:: yes, i finally found what wasn't convincing in the manifesto, ideology of production should be converted to a "critical productivism"!?
a:: yep
c:: now the text that i prepared for "yasak" is a bit more hesitant.. there, we are also presented with the hitler card
a:: ?
c:: i mean, not only the ones that would like the corridors neat and white, but also we, the ones that wildly demand production... we ground everything onto production, and we produce a massive pressure over the kids.. why? just to be producing, as quickly as possible, instances of those white-collared employees, who can produce speedy enough for the recent processes of capitalism
a:: yes, but what we should do is enabling the kids to be critical, preventing them to produce without questioning
c:: i think design education is nice, but it could have been better? 'cause being this way, it may not make you a mature person.. it doesn't generally i mean.. all the recent generations that i have seen seemed to be "intellectuals", in the meaning that my professor uses, but this is indeed what deciphers the meaninglessness of the word with this definition, 'cause these people are in fact week in terms of political awareness, they are shallow on social sciences, and when it comes to philosophy, what they utter is at most flirtatious blabla..
a:: i was corresponding with s. about a person who writes on these issues: bell hooks.. "teaching to transgress: education as the practice of freedom"
c:: hmm.. i liked it. where is he?
a:: not he, she!

Hiç yorum yok: